Brev:
Får min basse for meget mad?
8. august 2010
Alder:
9 mdr.
Får min basse for meget mad?
Kære Helen.
Min lille pige på 9 måneder er en dejlig lille basse med gode lårbasser og en kampvægt på ca. 12 kg og en længde på 80 cm.
Jeg er lidt i tvivl om hun får for meget mad.
Sådan ser hendes (mad) dag ud.
Morgen : Flaske 150 ml
En times tid efter: 1½ dl. grød
Vand
Sover formiddagslur
Middag: ½-1 stk rugbrød med forskelligt på. Nogle gange lidt grød, hvis hun ikke gider rugbrød
Vand
150 ml. mælk inden eftermiddagslur
Når hun vågner igen får hun en moset banan eller ½ - 3/4 glas frugtmos
Vand
Aftensmad kl.17 består af grønsagsmos evt. m. lidt kød (smager lidt på vores mad når det er mad hun kan spise lidt af, men ALDRIG så meget af gangen.
Flaske til nat (kl.18-19) ca. 180 ml.
Hun sover 11-12 timer om natten og får intet der.
Indimellem gnasker hun i en tvebak eller en agurkestav, men spiser sjældent det hele.
Tja jeg synes ikke det ser ud af så meget, men hun har 2 gange kastet det hele op efter hun har fået sin natflaske og det tyder på hun er for mæt.
Kærlig hilsen
mor til Olivia